FANDOM

Boxart.jpg

LittleBigPlanet PS Vita jest piątą odsłoną przygód Sackboya. O dziwo fabuła gry nie odbywa się w Świecie Rzemiosła tylko w zupełnie nowym świecie - Karnawalii, w której mieszkają różne kukiełki. Celem gracza jest pokonanie złego Lalkarza, który przez brak popularności w swoich przedstawieniach postanowił zawładnąć Karnawalią.

FabułaEdytuj

Opis gry Edytuj

LittleBigPlanet na PS Vitę nie odchodzi daleko od modelu rozgrywki ustalonego przez poprzedników, jest jednak pewną ewolucją serii, która wynika bezpośrednio z możliwości technicznych Vity nieosiągalnych dla PlayStation 3. Za produkcje tytułu nie odpowiada bezpośrednio Media Molecule, a dwóch niezależnych deweloperów, studia Double Eleven i Tarsier Studios. Podobnie jak w poprzednich odsłonach cyklu, gracze mają do wyboru kampanię dla pojedynczego gracza, zabawę na pojedynczych poziomach stworzonych przez innych użytkowników, a także edytor, dzięki któremu sami podzielimy się naszą twórczością z innymi.

Podstawową nowością w serii jest nowy sposób sterowania postaciami. Poza standardowym zestawem przycisków i dwóch gałek analogowych, którymi sterowaliśmy sackboyami w poprzednich grach tej części, nowy tytuł korzysta także z dwóch paneli dotykowych konsoli. Zmienia to fundamentalnie rozgrywkę, poszerzając nasze możliwości interakcji ze światem gry. Możemy teraz za ich pomocą przestawiać, rozciągać i popychać różnego rodzaju przedmioty oraz rozwiązywać zagadki czy puzzle, by w ten sposób pomóc Sackboyowi przedostać się na koniec danego poziomu.

Korzystanie z edytora poziomów zostało znacząco ułatwione dzięki możliwości używania panelów dotykowych. Dzięki większej mocy konsoli porównywalnej z tą jaką posiada PlayStation 3, poziomy tworzymy używając narzędzi identycznych z tymi, które możemy znaleźć w LittleBigPlanet 2. Poza tym możemy teraz tworzyć własne materiały i naklejki, korzystając ze zdjęć zrobionych przez kamerę PS Vity.

Niestety, z racji ograniczonego miejsca na karcie pamięci z grą, użytkownicy tej wersji gry nie mogą skorzystać z poziomów stworzonych przez graczy dla pierwszej i drugiej odsłony cyklu na konsolę PlayStation 3. Kompatybilne z PS Vitą są jedynie dodatkowe zestawy kostiumów dla postaci graczy.

Oprawa graficzna gry, poza mniejszą rozdzielczością, nie różni się właściwie niczym od tej, której mogliśmy doświadczyć na PlayStation 3. LittleBigPlanet (gra) na PS Vitę korzysta z elastycznego trójwymiarowego silnika świetnie sprawującego się w odzwierciedlaniu fizyki przeróżnych obiektów, dzięki temu może wyśmienicie ożywić nawet najbardziej szalone poziomy stworzone w wyobraźni graczy z całego świata.

Gry z serii LittleBigPlanet
Gry na PlayStation: LittleBigPlanet (PS3) • LittleBigPlanet PSP (PSP) • LittleBigPlanet 2 (PS3) • Sackboy's Prehistoric Moves (PS3 - PS Move) • LittleBigPlanet PS Vita (PS Vita) • LittleBigPlanet Karting (PS3) • LittleBigPlanet 3 (PS3, PS4)

Gry na inne platformy: Run Sackboy, Run! (Android)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki